dinsdag 16 september 2008

Eindelijk online met dommel

Zaterdag 9 Augustus.

Aangezien de homelink software mijn modem niet wil instellen en ik na de activatiecode de foutmelding krijg "could not connect with database". Besluit ik de scarlet gegevens terug in de modem te zetten. Zo kunnen we dit weekend toch nog online.

Ik probeer met mijn crm gegevens eens of ik zo op dommel kan.Niets
Na het lezen van de activatiebrief (voor de zoveelste keer) lijkt de news login nogal hard op een login voor internet. Ik gebruik hem en test hem met het paswoord... bingo ... Online met dommel!
Na wat surfen besluit ik de procedure nogmaals te volgen, anders zou dommel mijn voip gegevens mssn niet downloaden in de router.



Ik start de homelink software, geef activatiecode in. De foutmelding could not connect to database is weg.. en ik krijg weer het schermpje dat ik mijn modem moet laten opstaan voor updates. Net als de eerste keer.

Ik concludeer hieruit dat men, wanneer men de activatiecode indrukt ...reeds online moet zijn... anders krijgt men 'could not connect to database' . Lijkt allemaal logisch ... maar wanneer je homelink software je router niet configureerd raak je vast.

Ik word verplicht te gaan winkelen met de vriendin... Wanneer ik een aantal uren later thuiskom... brandt het VOIP lampje. Zelf bellen lukt dus al. Gelukkig.