dinsdag 5 augustus 2008

Belgacom blijft dood. Dommel helpdesk (4)

Maandag 4 Augustus

Een weekje verder en een nieuwe maand breekt aan. We zijn nu een maand ver. In blijde verwachting zeg maar. Nujah die vergelijking gaat niet echt op zeker. Een zwangerschap kan je ongeveer (laten) uitrekenen. Zelfs plannen forceren in deze nieuwe tijd en weet-ik-veel-wat-nog-allemaal. Nuja in vergelijking is 1 maand niet lang hé ;) als ik me goed herinner was de opleveringstijd bij scarlet one indertijd nog een pak langer.

Maar die onzekerheid wil ik kwijt. Niemand contacteert mij om een opleveringsdatum af te spreken. Er is al 2 keer vanuit dommel contact opgenomen met bgc (telefonisch-mail). Tenminste dat laten ze mij geloven tijdens de helpdesk gesprekken.
Ik beslis om dommel nog maar eens te contacteren met de vraag hoelang ze denken dat het nog zal duren vooraleer belgacom mij contacteert.. en of er uberhaupt geen ander manier is om aan een afspraak te geraken... en wat is er eigenlijk misgelopen bij of met belgacom?
Ingegeven door die onzekerheid, bel ik dommel.

Dommel (4)
Verspreid over de dag bel ik talloze keren vruchteloos naar het 0800 nummer (meestal gsm, af en toe vaste lijn) .
Ik krijg de indruk dat er niemand werkt bij dommel vandaag;). Thuisgekomen probeer ik het eens via hun zonaal 011 nummer (ik bel thuis gratis naar vaste lijnen). Within temptation ea 'knallen' door de handenvrije 'speaker'. Neen er neemt niemand op. Het is bijna 10 voor 6 ... op de dommel site staat dat de helpdesk sluit om 18 uur. Ik volhard en probeer het een 2de keer, ondertussen kan ik toch andere dingen doen op mijn pc ea.
Ineens neemt er iemand op! Ik had er eerlijk gezegd niet opgehoopt.Ik dacht echt dat al die mannen een brugdag hadden genomen bij shedom.
Ik doe mijn verhaal
----
de dienst die daarvoor instaat..
Is niet bereikbaar zeker dacht ik in mezelf. Ja dat wist ik al toen ik de eerste keer belde , toen was het ongeveer half 6 (zie archief ;) ) .
... is niet meer bereikbaar. Maar ik zal hen een mailtje sturen.
Ik bedank hem en wordt in wacht gezet. Een mailtje sturen dacht ik in mezelf .. daar gaan we weer.. neen ik onthoud geen stemmen en weet niet of het nu dezelfde is als vorige keer
Voila mijnheer u zal nu morgen in de loop van de voormiddag gecontacteerd worden om een nieuwe activeringsdatum af te spreken
Morgen voormiddag op mijn gsm vraag ik ?
Eindelijk eens iets concreet sinds weken dacht ik. Moest de helpdeskmedewerker er zelf niet mee zijn afgekomen, had ik zelf gevraagd of er geen manier is om van hun.... zonder dat belgacom mij moet contacteren (wat ze blijkbaar niet doen)... een activatiedatum mee te krijgen. Ik kan namelijk wel tegen wachten , maar minder tegen onzekerheid.
ja mijnheer onze afdeling zal morgen contact met u opnemen op uw gsm nummer
Ik bedank vriendelijk en rond het gesprek af
----

Ik vraag me af waarom men de eerste keer niet voorstelt om zelf terug te bellen ;) (zie arcief). Nuja , de pessimist in mij zegt dat ze wel eens niet zouden kunnen bellen morgen. Zouden ze zoiets kunnen maken? Bij scarlet kon ook alles;) . Nuja het is concreet.. Morgen meer!




Ik maak even een balans op van al de gesprekken
1 ste keer - na de eerste poging binnen na een 5 tal minuten wachten
2 de keer - talloze vruchteloze pogingen via gsm... met vaste lijn (laat langer rinkelen!) ben ik na de 2de poging 'binnen'
3de keer - na de eerste poging ben ik binnen de 2 minuten 'binnen'
4de keer na talloze pogingen met gsm (versprijd over de ganse dag) en een aantal keren via de vaste lijn geraak ik maar niet binnen)