dinsdag 29 juli 2008

Belgacom (1) belt me voor een afspraak

Vrijdag 11 Juli

Belgacom(1) voor een afspraak
Mijn vriendin beluistert een aantal gemiste oproepen (voicemail berichten) voor mij terwijl ik een gevaar beteken voor de medeweggebruikers op de antwerpse ring. Want wanneer ze zegt dat 'den belgacom' op mijn voicemail staat wil ik natuurlijk zo snel mogelijk weten wat die mensen bij mij verloren zijn.

Mijnheer tis hier met den belgacom, het is voor de aansluiting van uw lijn op adres xxxxxx xxx. Om deze lijn actief te maken voor adsl, het meeste werk is in de centrale. We komen op woensdag 16 juli en we zullen een uur op voorhand bellen , zodat u percies weet wanneer we komen.

De man klinkt vriendelijk, maar ik heb toch een aantal pogingen nodig voor ik zijn bericht helemaal heb begrepen (bovenstaande is een korte samenvatting). Algemeen nederlands is zeker mijn sterkste punt niet , en was dat ook omgekeerd? Never mind .. Waar ik wel zeker van ben, is dat geert H deze man aan de lijn moet hebben gehad toen hij zijn befaamde belgacom sketch schreef...vanaf nu noem ik hem 'cois'.


Ik wist van userbase dat dommel homeconnect wholesale is van belgacom en dat belgacom in opdracht van dommel de lijnen komt aansluiten. Gelukkig maar want in dat voicemail bericht is er nergens sprake van dommel.
Ik vraag me af wat belgacom bij mij thuis binnen komt doen? ik heb toch een werkende adsl lijn waarop nu scarlet one actief is? Later zou ik ergens lezen dat dommel blijkbaar op je 2de koperpaar wordt geactiveerd , en er dus ook een nieuw (2de) aansluitingspunt wordt gezet bij je thuis. Bij mensen die van telenet komen ligt dit anders, en hoe het zit met belgacom moet je me ook niet vragen.

Aangesloten worden op donderdag 16/7 na iet meer dan 2 weken.. wat snel vergeleken met scarslet.
Gelukkig is het vakantie en is er altijd wel iemand thuis om de cois binnen te laten.. zo hoef ik geen verlof op te nemen ;)