dinsdag 29 juli 2008

Afhaling doos en activatie

Donderdag 3 Juli

Afhaling doos
Een uurtje recup opnemen om de siemens gigaset op te gaan halen bij tornado in aarschot (nog mooie omwegen moeten maken omdat sommige alternatievelingen het nodig vinden om voor belachelijk veel geld te liggen zuipen en smoren op een wei in werchter en het daarbij ook nodig vinden om alle invalswegen te bezetten.

GIGA bleek nog een understatement te zijn na het openen van de doos... Het ding blijkt zowat de helft groter te zijn dan mijn fritzje. De doos bevat alles wat het hoort te bevatten.

Activatie
Over de software had ik op userbase al enkele dingen gelezen. Bij de installatie bleek '.net frame' van m$cr$s$ft foutmeldingen te genereren waardoor de eigenlijke installatie van de homeconnect software niet geinstalleerd kan worden. Ik download nog een andere versie van de m$cr$s$ft site maar het mag niet baten. Ik besluit om het ding dan maar te testen op een oude (p800) desktop. Na lange tijd blijkt het krel de software succesvol geinstalleerd te hebben. Op userbase gaan er stemmen op dat de software te zwaar zou zijn en dat men beter een andere programmatieomgeving had gekozen.

Eens de software opgestart wordt ik evenwel positief verrast. De menu's zijn sober maar zeer duidelijk en de registratieprocedure verloopt vlot. Tot slot kiezen we om het contract zelf af te printen en via fax te verzenden (sneller).