dinsdag 29 juli 2008

activatie poging 2

Woensdag 23 juli

Activatie poging 2
Vandaag heb ik dus mijn 2de afspraak met belgacom... zou het weer cois zijn die belt? Ik hou mijn gsm alvast weer in"t oog.. En hoop dat hij vroeg belt ... hij kan immers weer eens teveel werk hebben hé.
Uren gaan voorbij en er belt... niemand.
Ik bel even naar huis , merk dus tergelijkertijd op dat scarlet one VODSL nog steeds werkt, en vraag dus of er al iemand is langsgeweest. Niet dus

Belgacom helpdesk (4)
Ik bel naar de helpdesk en probeer te weten te komen waarom er niemand kwam. Dit is immers al de 2de afspraak die men niet nakomt.. en deze keer belt er zelfs niemand om de afspraak te annuleren. Ik denk even aan de loterij en denk dat ik deze keer misschien wel iemand aan de lijn kan krijgen die me wil helpen. Na ong 20 minuten wachten:

Mijnheer u bent hier geen klant. U betaald hier niets ik kan geen afspraken voor u nakijken. U wil naar dommel? Ken ik niet. U zal moet scarlet bellen
Scarlet denk ik? Ik heb net vertelt dat ik van scarlet naar dommel wil gaan. Ze zal wel dommel bedoelen zeker?
Ik bedank ze vriendelijk en zeg dat ik dommel zal bellen... Maar vertel dat ik de procedure niet goed begrijp en dat ik me afvraag wat dommel dan gaat doen? Terug naar belgacom bellen ?
Ze zet me even in wacht en haalt kennelijk ergens inlichtingen.
Ja dommel zal dan naar ons bellen , zij hebben daar de nummers en procedures voor.
Ik zucht in mezelf..en vraag bij mezelf af waarom het zo moeilijk moet.
Ik bedank de mevrouw nogmaals
Hebt u proximus
Ik vraag me af wat dat er nu weer mee te maken heeft. Niets zeker? Ik denk dat ze me een abonnement wil aansmeren. Ik vertel dat mijn vader idd proximus is
En u? U hebt nog geen gsm?
euh nee zeg ik. Toch geen mens die dat geloofd zeker? Waarschijnlijk zijzelf ook niet maar ze heeft denk ik al door dat ik geen intresse heb:p. Ik rond het gesprek af


Ondertussen is mijn neef afgekomen met zijn splinternieuwe laptop. Ik had em vertelt dat de activatie van homeconnect waarschijnlijk vandaag ging plaatsvinden. Ik vertel hem dat belgacom weer niet langs is geweest.. dat ze me niet willen helpen op hun helpdesk.. en dat ze me op de koop toe nog een abonnement van proximus willen aansmeren ook.

Helpdesk dommel (1)
Omdat volgens belgacom alles via dommel moet gaan bel ik het 0800 nummer van dommel. Het is ondertussen al bijna 18h. Na wat ik lees op userbase hou ik mijn hart vast en aangezien het bijna 18 uur is lijkt mijn poging nutteloos. IOnterecht blijkt want na een dikke 5 minuten maakt de kiestoon plaats voor een vriendelijke man van dommel. Ik doe mijn verhaal:

De dienst die daarvoor instaat is momenteel niet meer bereikbaar... bel morgen vanaf 9h terug dan kunnen we u direct een nieuwe datum megeven enz...
Ik bedank de persoon